Anthem – pre-launch bug fixes pt1

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As you know, today is the last day for the open weekend of Anthem. Yesterday Ben Irving (he’s  lead producer of Anthem) wrote about some bug fixes for the next official launch of the game (for all players: 22nd February, for vips 15 Feb):

PC Controls

Aiming

  • Raw Mouse Input Fixed

    • We found and fixed a bug that caused the symptom of negative acceleration

Flight and Swimming

  • Increase Available Range for Mouse Sensitivity Options

    • Flight and swim sensitivity sliders now allow for more than double the range it offered before. This allows different mouse DPI settings (specifically extremely high or low) to better fit into our in-game swim/flight sensitivity settings.

  • PC Flight Box is now a Circle

    • PC Flight Cursor is now constrained by a circle boundary instead of a box. This allows better turn/speed management as the distance away from center dot (which dictates the speed of your turn) is always the same maximum amount in any direction.

  • Added Auto-Centering for PC Flight

    • Added auto-centering behavior on swimming and flying by default for PC.

    • When mouse input stops (after a delay) the crosshair will automatically return to center.

  • Resolved bug with Sprint/Fly on Button Press

    • We’ve resolve a jittering/FX spam issue bug that players would receive when playing with hold-to-fly (rather than toggle) option for flight.

  • Raw Mouse Input is now achievable in PC Flight

    • By setting Flight/Swim Response and Precision settings sliders to 0% you can now achieve raw mouse input.

  • Default Flight and Swim Sensitivity Settings Updated

    • All default PC flight and swim sensitivity settings are now tuned to 1200 DPI instead of 1800 DPI.

    • Default flight and swim sensitivity changed from 50% and 35% respectively, to both being 40%.

      • This is the same as having both set to 100% with our previous sensitivity tuning, and since swimming was lower sensitivity than flight it’s seen an even bigger boost in responsiveness at default settings.

  • Tuned Flight/Swim Response and Precision Default Settings and Curves

    • The defaults are now much closer to raw mouse input.

    • Adjusted defaults for Precision / Response:

      • 25% for flight and swim precision down to 15%

      • 50% for flight and swim response down to 30%

    • Tweaked flight and swim response to ease into the slowing down behavior close to center in a less steep way than before.

via – reddit


Come sapete, oggi è l’ultimo giorno per il weekend aperto di Anthem. Ieri Ben Irving (il principale produttore di Anthem) ha scritto alcune correzioni di bug per il prossimo lancio ufficiale del gioco (per tutti il 22 febbraio):

Puntamento e mira
  • Input raw del mouse corretto: abbiamo trovato e corretto un bug che causava il sintomo dell’accelerazione negativa
Volo e nuoto
  • Aumentato l’intervallo disponibile per le opzioni di sensibilità del mouse. I cursori di sensibilità di volo e nuoto ora consentono più del doppio della gamma offerta prima. Ciò consente diverse impostazioni DPI del mouse (in particolare estremamente alte o basse) per adattarsi meglio alle nostre impostazioni di sensibilità di nuoto / volo in-game.
  • PC Flight Box è ora un cerchio. PC Flight Cursor è ora vincolato da un limite di cerchio anziché da un cubo. Ciò consente una migliore gestione di girate / velocità poiché la distanza dal punto centrale (che determina la velocità del tuo turno) è sempre la stessa quantità massima in qualsiasi direzione.
  • Aggiunto Auto-Centering per PC Flight. Aggiunto comportamento di autocentraggio sul nuoto e il volo di default per PC. Quando l’input del mouse si arresta (dopo un ritardo) il mirino tornerà automaticamente al centro.
  • Bug risolto con Sprint / Fly su Button Press. Abbiamo risolto il problema di un problema di spam jitter / FX che i giocatori riceverebbero quando giocavano con l’opzione “hold to fly” (piuttosto che attiva) per il volo.
  • Ora è possibile ottenere Raw Mouse Input in PC Flight. Impostando i cursori delle impostazioni Risposta / Swim e Precisione su 0%, ora è possibile ottenere input del mouse non elaborati.
  • Aggiornamento predefinito delle impostazioni di sensibilità di volo e nuotata. Tutte le impostazioni predefinite di volo PC e sensibilità nuoto sono ora sintonizzate su 1200 DPI anziché 1800 DPI.
  • La sensibilità di volo e di nuotata predefinita è cambiata rispettivamente dal 50% al 35% e al 40%. È come se avessimo entrambi impostato al 100% con la nostra precedente regolazione della sensibilità, e dal momento che il nuoto aveva una sensibilità inferiore rispetto al volo, si è visto un aumento ancora maggiore della reattività alle impostazioni predefinite.
  • Parametri e impostazioni predefiniti per la risposta e la precisione di Swim Response e Swim. Le impostazioni predefinite ora sono molto più vicine all’input del mouse grezzo. Valori predefiniti per precisione / risposta: 25% per volo e precisione di nuoto fino al 15%; 50% per la risposta al volo e al nuoto fino al 30%
  • Volo ottimizzato e risposta al nuoto per facilitare il rallentamento del comportamento vicino al centro in un modo meno ripido di prima.

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