chiedilo a Storm | ask to Storm 11 10 2014

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Fonte – http://ftr.wot-news.com/2014/10/11/storms-microdigest-3/

– today, he was appointed the chief strategist (lit. “visionary”) for game balance and game mechanics
– developers are working on “smoothing” the maps, getting rid of “microrelief”, by which he means “fixing the existing issues” with small hills or something (it’s not very clear, what I understood under that is making the small hill edges less “jagged”). It will begin in 9.5 and will be done with the speed of 2-3 maps per patch. Storm however states that large map features will remain, the “microrelief” adjustment concerns small height increases and decreases. The goal is to allow tanks with bad depression to fight without suddenly aiming their gun above the enemy tank’s turret and to make fast tanks not lose their speed too much on such spots. It does however NOT concern like one meter hills/obstacles, that allow tanks to use depression.

  • Oggi è stata stabilita la strategia madre per i bilanciamenti e le meccaniche di gioco.
  • I devs stanno lavorando per annullare i micro-rilievi delle mappe, che significa correggere gli attuali problemi con le piccole colline. Inizierà con la 9.5 e verrà con la velocità di 2-3 mappe per patch. Storm conferma comunque che le caratteristiche delle grandi mappe rimarranno, l’aggiustamento dei micro-rilievi concerne piccoli avvallamenti e leggeri rilievi. L’obiettivo è permettere ai carri con cattiva depressione di combattere senza dover mirare il proprio cannone poco sopra la torretta del carro nemico e fare in modo che i carri veloci non perdano eccessivamente la loro velocità durante lo spot. Esso non concerne affatto colline e ostacoli alti metri e metri, checonsentono i carri ad usare la depressione.

 

From the discussion:

– very small surface irregularities will be compensated by new motion physics
– the 70 Mb micropatch broke XVM because of the new tank introduction
– new terrain render was not yet introduced
– “Fury” Sherman does not have limited MM
– Storm’s occupation for near future? “I will think about balancing problems”
– currently, developers are solving the following issues (those come first): camo + spotting, accuracy spread

  • comunque le piccole asperità saranno (anche) compensate dalla nuova fisica di movimento.
  • la micropatch di 70mb ha danneggiato XVM per l’introduzione del nuovo carro
  • il nuovo rendering del terreno non è stato ancora introdotto.
  • LO Sherman Fury non avrà il MM limitato.
  • Le responsabilità nel prossimo futuro per Storm? I soliti problemi di bilanciamento.
  • al momento i devs stanno risolvendo i seguenti problemi: camo + spotting e accuratezza.

– accuracy on the move won’t be nerfed – Storm: “fucking around with accuracy on the move leads to camping” (SS: lit. “masturbating in bushes”)
– new WoT sounds will come very soon
– Fury Sherman weight is correct, it’s caused by “the equipment on the vehicle”
– the “War Thunder” type hangar (where you can inspect armor, modules, crew layout) will come “when it’s done”, according to Storm this feature is not THAT important. It will apparently include only the armor schematics, not the module layout.
– Malinovka will be reworked in 9.4
– Batchat was not nerfed recently
– some maps will be completely removed from the game. Currently, developers are discussing which ones.
– Storms state that 44 maps in the game is too much, it’s very hard to work with such number
– Japanese will get a “Patton-like” premium medium tank (SS: ST-A2B)

  • l’accuratezza in movimento non verrà depotenziata, Storm: rovinare l’accuratezza  in movimento conduce al camping estremo!
  • i nuovi suoni verranno presto
  • il peso dello Sherman Fury è corretto, aumentato per l’equipaggiamento sul veicolo.
  • l’hangar come War Thunder (che è bellissimo, ndt) che consente di vedere moduli ed equipaggio verrà quando sarà pronto.
  • Malinvoka verrà risistemata nella 9.4
  • non è stato depotenziato il batchat
  • alcune mappe saranno del tutto rimosse dal gioco, si sta scegliendo quali
  • Storm ammette che 44 mappe (????? ndt) in gioco sono troppe, è difficile lavorare con tali numeri.
  • Il ramo giapponese avrà un carro medio premium come il Patton.

– premium tier 8 medium Soviet tank will come in 2015, the T-54 Model 1945
– Storm wants to nerf the accuracy a bit (to return it partially to the old one, but not totally)
– penetration as a whole is going to be studied as well
– when the new batch of statistics arrive, developers will also decide if there’s too much gold rounds for credits flying around and whether it’s a problem or not
– the issue, where driving to the foot of the hill slows your tank too much will also be fixed with new physics
– Panzer IV Schmalturm will get the side armor plates to act as spaced armor, when it is reworked to HD
– all tanks will be reworked to HD, including the rare ones like A-32

  • il tier 8 medio premium ruisso verrà nel 2015, sarà il T-54 model 1945
  • Storm vorrebbe depotenziare un pò l’accuratezza (tornare in parte al vecchio sistema)
  • l’intera penetrazione è sotto studio come sempre
  • quando sarà introdotto il nuovo insieme di statisatiche, i devs decideranno se in giro ci saranno proiettili gold acquistati per crediti e se questo è un problema o no.
  • il problema del carro chew rallenta troppo ai piedi di un rilievo verrà corretto quando si passerà alla nuova fisica di movimento.
  • il Pz IV S. avrà le Schurtzen funzionanti con il modello in HD
  • tutti i carri saranno rilavorati in hd anche i rari, come l’A-32

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