Intervista | Interview with Viktor Kislyi pt2

Home News WarGaming news World of Tanks news

Fonte – http://ftr.wot-news.com/2014/07/23/interview-with-big-boss-kislyi-2/

– the idea behind World of Tanks was “there are enough games with infantry, let’s make a game with tanks only!” l’idea dietro WoT era: ci sono sufficienti giochi con la fanteria, facciamone uno solo con i carri!
– “We had no idea to what extent will the size of the game grow – last month, in Moscow, at 20:00, during one second, 1.100.000 guys were sitting and playing tanks, that’s a record” . trad. non abbiamo idea di quanto si estenderà la grandezza della crescita del gioco, l’ultimo mese a Mosca alle 20 per un secondo 1.100.000 ragazzi erano seduti a giocare con i carri.
– the owners of Wargaming are: Viktor Kislyi – 38,5 percent, Vladimir Kislyi (his father) – 25,5 percent, Nikolai Katselapov – 17 percent, Ivan Mikhnevich – 17 percent trad. i proprietari della WG sono VK per il 38,5%, Vladimir Kislyi (padre) 25,5%, Nikolai Katselapov 17%, Ivan Mikhnevich 17%
– the start of WoT was problematic and VK even considered selling a share of the company trad. gli inizi di WoT furono problematici e VK pensò di vendere la compagnia.
– they couldn’t find proper publishers, because existing publishers did not understand the F2P model. trad. essi non potrebbero trovare publisher adatti, perchè gli attuali non conprendono il modello F2P.
– 70-75 percent of players do not pay anything for playing. trad. il 70/75% dei giocatori non paga nulla per giocare.
– the game started to earn first real money in August 2010, a lot of the game popularity came from rumors guys telling their friends about it trad. il gioco iniziò a creare profitti nel 2010, molta popolarità venne dai rumors che i ragazzi dicevano agli amici.
– VK states that they chose Cyprus as Wargaming seat, because they needed to find a special place, allowing them to do international business properly while being transparent enough, stable, with all the taxes paid correctly. The choice was influenced by the need of find a place “between East and West and in Europe at the same time, also with many Russians and with similiar mentality, including the Orthodox church and some lifestyle elements (coffee, “dreaming of life”) and that was the Cyprus republic.” VK states that there was no intention to use the place as “offshore”. trad. VK afferma che la scelta di Cipro cone sede della WG fu motivata da molti fattori, prima cosa la posizione geografica a metà tra Est e Ovest, affinità di cultura (religione ortodossa) e governo di tipo repubblicano, non certamente per creare conti offshore.
– the company currently employs 2800 or so people in the entire world trad. la compagnia conta 2800 impiegati in tutto il mondo.
– the atmosphere is very informal in Wargaming, Kislyi is very respected on Cyprus, he has informal access to the Cypriot minister of finances, if he needs to talk about something financial trad. l’atmosfera è molto informale in WG, Kislyi è molto rispettato a Cipro e ha accessi informali con il ministro delle finanze  se necessita di incontro.
– according to VK, the entire group of WoT developers is 600 people. A half of the company (1300-1400 people) are “publishers”, who deal with service secondo VK trad. l’intero gruppo di WoT conta 600 devs, metà della compagnia è fatta di 1400 persone che sono publishers che garantiscono il servizio. 
– WG has office in Paris and San Francisco, because they tried to run the game service from Minsk and it didn’t work out trad. la WG ha uffici a Parigi e S. Francisco, hanno provato a far tutto da Minsk ma senza successo.

Comments are closed.