World of Tanks – Front Line 4th episode prizes and Balance Adjustments

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The main prize of 4th Front Line season is the Emil 1951:

Balance Adjustments

Revamped Airstrike

Airstrikes will be a more attractive option, so it can serve as a possible alternative to Artillery Strikes.

  • slightly increased: the damage it causes and the splash radius
  • At the same time, we slightly reduced the penetration of Airstrikes to better balance these changes.

Airstrikes will inflict more frequent and light-to-medium damage to all tanks caught in the blast zone.

Main Objectives: Increasing Side Armor

Good news for defenders! We’ve increased the pillboxes’ side armor from 165 to 180 mm, just in time for the fourth Episode. These changes will reduce the impact of light vehicles on gameplay. Many of them have around 180 mm of armor penetration for their standard shell. The impact of tank destroyers and other types of vehicles that can hit the pillboxes from long distances have been reduced too.

Engineering & Respawns

In episode 4, We’ll reduce the speed bonus for attackers when they capture the base and activate this ability.

Level 1 – From 1.6 to 1.5
Level 2 – From 1.6 to 1.5
Level 3 – From 1.8 to 1.7
Level 4 – From 1.8 to 1.7
Level 5 – From 2.0 to 1.8

This change will give defenders more time to reach the point that is being captured. In addition, they can better control zones, in particular, zone B.

Finally, the location of some Respawn positions has been changed. Players from the attacking team will now be able to avoid situations where they respawn too close to the base, surrounded by tanks of the defending team, and are destroyed almost immediately. Starting with the upcoming Episode, Respawns will be located further from the epicenter of the battle zones.

source – wot eu official site


Il premio principale della quarta stagione di Front Line è l’Emil 1951:

Rettifiche di equilibrio

Revamped Airstrike

Gli attacchi aerei saranno un’opzione più attraente, quindi può servire come alternativa possibile agli scioperi di artiglieria.

  • leggermente aumentato: il danno che causa e il raggio di splash damage
  • Allo stesso tempo, abbiamo leggermente ridotto la penetrazione degli attacchi aerei per bilanciare meglio questi cambiamenti.

Obiettivi principali: aumentare la corazzatura laterale

Buone notizie per i difensori! Abbiamo aumentato la corazza laterale delle torri della Bismarck da 165 a 180 mm, giusto in tempo per il quarto episodio. Questi cambiamenti ridurranno l’impatto dei veicoli leggeri sul gameplay. Molti di loro hanno circa 180 mm di penetrazione della corazza per il loro proiettile standard. Anche l’impatto dei cacciacarri e di altri tipi di veicoli che possono colpire le torri da lunghe distanze è stato ridotto.

Ingegneria e Respawn

Nell’episodio 4, riduciamo il bonus di velocità per gli attaccanti quando catturano la base e attivano questa abilità.

Livello 1: da 1,6 a 1,5
Livello 2: da 1,6 a 1,5
Livello 3: da 1,8 a 1,7
Livello 4 – Da 1,8 a 1,7
Livello 5: da 2,0 a 1,8

Questo cambiamento darà ai difensori più tempo per raggiungere il punto che viene catturato. Inoltre, possono controllare meglio le zone, in particolare la zona B.

Infine, la posizione di alcune posizioni Respawn è stata cambiata. I giocatori della squadra attaccante saranno ora in grado di evitare situazioni in cui il respawn è troppo vicino alla base, circondati dai carri armati della squadra in difesa, e vengono distrutti quasi immediatamente. A partire dall’imminente episodio, Respawn si troverà più lontano dall’epicentro delle zone di battaglia.

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