World of Tanks news 21 01 2015 pt1

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World of Tanks news 21 01 2015 pt1

Source – http://ftr.wot-news.com/2015/01/21/21-1-2015/

– companies will not be reworked to 7/42 format
– developers are currently discussing whether to make girl crew voiceover (SS: yes, before they said they would, apparently not as clear now)
– Storm states that it’s unclear as to what to do with the T95/T96 and other US medium tanks. New US medium branch is not planned for 2015.
– Storm actuall asked the people responsible for the Stronghold situation. They know about the issue with large clans dominating the mode. There will be some fixes to remedy the situation.
– Storm confirms that there will be a change in shot distribution within aim circle. It will not be a simple sigma change, but a manually configured special variant, with a table showing “how much of what is supposed to fly where”, this table will apply to all the vehicles in the game. The reason for this is that it’s beneficial server load-wise.
– real life shell distribution from real firing tests is not viable for gameplay, that’s why WG has to have their own

– it’s “completely possible” the Japanese heavy branch will come this year
– there will also be a Japanese premium heavy tank
– Storm states that increasing the render range is not that easy – in order to do that, you’d have to transmit more data via packets and the packet size has to remain the same, so the transfer accuracy will not be as high with the same amount of data. The reduction of the accuracy would in turn bring strange behavior of tanks on long distances (jumps, teleports, sudden turns etc.)
– Q: “If you remove the company mode, what will the clans do for training?” A: “Play team battles for example.”
– it’s not clear whether the “6th sense as radioman’s skill” overhaul will come this year
– AMX-13/75 will be buffed in 0.9.7
– Storm stated that if they returned the confrontation mode and made it disabled by default, there would be too long queues (noone would play it)
– Storm agrees that “victory” should be a requirement for all IM missions (SS: as in to suppress anti-team tactics)
– new premium tanks will NOT have limited MM at all. Only in very extreme cases. When asked for proper explanation of this, Storm refused, saying only: “I am not sure I can express those reasons. Let me put it this way: for a longer existence of the project, this variant is more correct.” He later adds that it’s a really complicated matter and that they have an idea how to do this correctly.
– Storm states that while the details have to be discussed with map makers, it is a general rule that maps with hills on their edges and with lowered center (“bowls”) do not play well
– a player said that Sacred Valley is well playable – Storm replied that “many think otherwise”
– for now, there is no plan to add alternative IM’s to the platoon ones for single players
– regarding “thanking” players in battle (positive feedback), Storm stated that once, there was a plan to add an option to “thank” good players by sharing a portion of your XP and credits with them. Currently, there’s no decision on that.

  • – Le compagnie non saranno rettificate per il formato 7/42
  • – per gli sviluppatori stanno attualmente discutendo se dare alle ragazze equipaggio le voci femminili
  • – Storm afferma che non è chiaro su che cosa fare con il T95/T96 e gli altri carri medi USA. Nuova linea carri medi usa non è prevista per il 2015.
  • – Storm ha chiesto ai responsabili delle Strongholds. Essi Sanno circa il problema dei grandi clan che dominano la modalità. Ci saranno alcuni fix per porre rimedio alla situazione.
  • – Storm conferma che vi sarà un cambiamento nella distribuzione del colpo nel cerchio di mira. Non si tratta di un semplice sigma, ma di una speciale variante configurata manualmente, con una tabella che mostra “dove deve volare  quel dato proiettile”, questa tabella si applica a tutti i veicoli del gioco. La ragione di ciò è si possa ridurre il carico del server.
  • -produrre una distrubuzione dei colpi come nella realtà non  attuabile in gioco, questo è il motivo per cui la WG ha prodotto uno proprio
  • – e’ “possibile” il ramo pesante Giapponese verrà quest’anno
  • – ci sarà anche un pesante  premium giapponese
  • – Storm afferma che aumentare il range di rendering non è facile – per fare questo, è necessario trasmettere più dati tramite i pacchetti e le dimensioni del pacchetto devono però rimanere gli stessi, in modo che la precisione di trasferimento non sarà più in alta con la stessa quantità di dati. La riduzione della precisione  porta ad uno strano comportamento dei carri su lunghe distanze (salti, teletrasporti, svolte brusche ecc.)
  • – D: “Se rimuovete le compagnie, quale saranno le modalità di addestramento clan?” R: “Giocate le battaglie di team ad esempio.”
  • – non è ancora chiaro se Sesto senso del marconista verrà quest’anno
  • – AMX-13/75 sarà potenziato nella 0.9.7
  • – Storm ha dichiarato che, se essi avessero fatto ritornare la modalità confronto e disabilitata per impostazione predefinita, vi sarebbero state lunghe code (nessuno vi avrebbe giocato)
  • – Storm concorda sul fatto che “la vittoria” dovrebbe essere un requisito per tutte le MI
  • – i nuovi carri premium NON hanno l’MM limitato del tutto. Solo in casi estremi. Quando gli viene richiesta una corretta spiegazione di questa scelta, Storm si è rifiutato, dicendo: “Io non sono sicuro di poter esprimere questi motivi. Mettiamola in questo modo: per una più lunga esistenza del progetto, questa scelta è più corretta.” Ha poi aggiunto che si tratta di una questione complessa e che essi non hanno idea di come farlo correttamente.
  • – Storm afferma che mentre i dettagli devono essere ancora discussi con i responsabili delle mappe, si tratta di una regola generale che le mappe con le colline sui bordi e con un centro ribassato non si giocano bene
  • – un giocatore dice che Valle Sacra è ben giocabile – Storm ha risposto che “molti la pensano diversamente”
  • – per ora, non c’è un piano per aggiungere un’alternativa al plotone per i singoli giocatori nelle MI
  • – per quanto riguarda il “ringraziare” i giocatori in battaglia (feedback positivo), Storm afferma che, una volta, c’era un piano per aggiungere un’opzione per “ringraziare” i buoni giocatori condividendo una parte del vostro XP e crediti con loro. Attualmente, non vi è alcuna decisione in merito.

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