World of Tanks – Sandbox – Equipment 2.0 – categories

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Change in the number of available slots

The number of available places for equipment will depend on the level of the vehicle. For example, Tier I vehicles do not have any space for equipment, consumables or directives.

At levels II-IV, the number of places available will gradually increase, and at level IV it will reach its maximum value: three places for equipment and consumables. One level for directives will be added at level V. The number of places available for Tier V and higher vehicles will not change.

The new system will help beginners learn the mechanics faster and easier. It will also increase the enjoyment of the game, while preventing situations when experienced players with many different types of equipment enter low-level battles with an obvious advantage.

Introduction of categories and equipment

In the new system that we want to introduce, the equipment is divided into special categories and can be installed in any available place. Four categories will be introduced:

  1. Firepower
  2. vitality
  3. mobility
  4. spotting

Each type of equipment will be assigned to the category it affects, which will facilitate the sorting of all types of equipment in the game. For example, the rammer mechanism reduces reload time, so it belongs to the Firepower category. The only exception is Ventilation, which will fall into three categories at the same time, because it improves all characteristics except survival.

We have taken these steps to make it easier for you to navigate the entire range of different types of equipment and use new mechanics for assigning equipment to places . We will introduce special places on the vehicle panel that will be used to mount equipment. The new system will also allow you to choose a lot of combinations of equipment.

According to our concept, the number of available seats and categories will depend on the level of the vehicle. For example, Tier VIII-X vehicles will have two categories (one for first place, second for second), and Tier VI-VII tanks will have one category for first place. All Tier V and below vehicles will have slots without assigned categories.

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If the equipment category matches the category of the place where they are installed, the equipment will give to the vehicle an increased bonus. If the categories do not match, or the place does not have a category, the equipment will not receive a bonus. However, any equipment compatible with a given tank can be mounted anywhere, regardless of category. It depends on you where you want to place them. You can also move equipment between places without restrictions or costs.

Improved reward equipment and equipment will give you a static bonus, regardless of where they are assigned; they will not be associated with any categories. What’s more, the upgraded equipment will give you more bonuses than now.

source – wotexpress


Variazione del numero di slot disponibili

Il numero di posti disponibili per equipaggiamento dipenderà dal livello del veicolo. Ad esempio, i veicoli di livello I non dispongono di spazio per attrezzature, materiali di consumo o direttive.

 Ai livelli II-IV, il numero di posti disponibili aumenterà gradualmente e al livello IV raggiungerà il suo valore massimo: tre posti per equipaggiamenti e materiali di consumo. Un livello per le direttive verrà aggiunto al livello V. Il numero di posti disponibili per i veicoli di livello V e superiore non cambierà.

Il nuovo sistema aiuterà i principianti ad apprendere la meccanica più velocemente e più facilmente. Aumenterà anche il divertimento del gioco, evitando al contempo situazioni in cui giocatori esperti con molti diversi tipi di equipaggiamento entrano in battaglie di basso livello con un evidente vantaggio.

Introduzione alle categorie e attrezzature

Nel nuovo sistema che vogliamo introdurre, l’attrezzatura è divisa in categorie speciali e può essere installata in qualsiasi luogo disponibile.

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Verranno introdotte quattro categorie:

  •  Potenza di fuoco
  • vitalità
  • mobilità
  • avvistamento

Ogni tipo di equipaggiamento verrà assegnato alla categoria interessata, il che faciliterà lo smistamento di tutti i tipi di equipaggiamento nel gioco. Ad esempio, il meccanismo di rammer riduce i tempi di ricarica, quindi appartiene alla categoria Potenza di fuoco. L’unica eccezione è la ventilazione, che cadrà in tre categorie contemporaneamente, perché migliora tutte le caratteristiche tranne la vitalità/sopravvivenza.

Abbiamo adottato questi passaggi per semplificare la navigazione dell’intera gamma di diversi tipi di apparecchiature e l’utilizzo di nuovi meccanismi per l’assegnazione delle apparecchiature ai luoghi. Introdurremo posti speciali sul pannello del veicolo che verranno utilizzati per montare l’attrezzatura. Il nuovo sistema ti permetterà anche di scegliere molte combinazioni di equipaggiamento.

Secondo il nostro concetto, il numero di posti e categorie disponibili dipenderà dal livello del veicolo. Ad esempio, i veicoli di livello VIII-X avranno due categorie (uno per il primo posto, secondo per il secondo) e i carri armati di livello VI-VII avranno una categoria per il primo posto. Tutti i veicoli di livello V e inferiori avranno slot senza categorie assegnate.

 Se la categoria di equipaggiamento corrisponde alla categoria del luogo in cui sono installati, l’equipaggiamento conferirà al veicolo un bonus maggiore. Se le categorie non corrispondono o il mezzo non ha una categoria, l’attrezzatura non riceverà un bonus. Tuttavia, qualsiasi apparecchiatura compatibile con un determinato mezzo può essere montata ovunque, indipendentemente dalla categoria. Dipende da te dove vuoi metterli. Puoi anche spostare l’attrezzatura tra gli slot senza restrizioni o costi.

Un equipaggiamento premium migliorato e un equipaggiamento ti daranno un bonus statico, indipendentemente da dove sono assegnati; non saranno associati ad alcuna categoria. Inoltre, l’equipaggiamento aggiornato ti darà più bonus di adesso.

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