World of Tanks Sueprtest – City of Ghosts last iteration

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The time of release is approaching: we are starting the final test phase of the City of Ghosts map.

We have determined how the game should appear on this map. Now we want to check the balance of teams and directions by making changes if necessary. When we face this task, we will have to do some finishing work by our artists and then the map will be ready to be put on the servers.

How has the city changed?

  • The position has evolved, but the general hypotheses have remained the same: the emphasis was on the central part of the map, and its symmetry – as in team battles.
  • The city has become bigger (1000 × 1000), so we offer something for every type of vehicle.
  • the old version of the map rewarded the well-armed mobile vehicles. In the new version, we have added indications specially designed for all types of vehicles.
  • Urban buildings occupy the center of the map. It is a place to fight in close combat, suitable for heavy tanks, suitable for these vehicles and heavy-duty tankers. The buildings block most of the ambushes from the sides, but not all – so be vigilant and controlled when you move to the assault.
  • The western part of the map is intended as an arena for light and mobile tanks. Be active and agile, advancing and deciding in which direction the battle will develop. From here you can assault an enemy base or press opponents into the city, giving your allies the necessary fire support while distracting the attention of your opponents.
  • The eastern part of the city is an open area, like a prairie, more conducive to defense than to offense. There are good points for snipers
  • On the north and south ends of the map, you will find locations for the tankers – there are many bushes and places to shelter. From here you can support your allies.

Si avvicina il momento della pubblicazione: stiamo iniziando la fase finale di test della mappa di City of Ghosts.

Abbiamo determinato come dovrebbe apparire il gioco su questa mappa. Ora vogliamo controllare il saldo di squadre e direzioni apportando modifiche se necessario. Quando affronteremo questo compito, dovremo fare alcuni lavori di finitura da parte dei nostri artisti e quindi la mappa sarà pronta per essere messa sui server.

Come è cambiata la città?

  • La posizione si è evoluta, ma le ipotesi generali sono rimaste le stesse: l’enfasi era sulla parte centrale della mappa, e la sua simmetria – come nelle battaglie a squadre.
  • La città è diventata più grande (1000 × 1000), in modo da offrire qualcosa per ogni tipo di veicolo.
  • la vecchia versione della mappa premiava i veicoli mobili e ben armati. Nella nuova versione, abbiamo aggiunto indicazioni appositamente studiate per altri tipi di veicoli.
  • Gli edifici urbani occupano il centro della mappa. È un luogo in cui combattere in corpo a corpo, adatto a carri armati pesanti, adatto a questi mezzi e ai cacciacarri resistenti. Gli edifici bloccano la maggior parte delle imboscate dai fianchi, ma non tutti – quindi sii vigile e controllato quando ti muovi all’assalto.
  • La parte occidentale della mappa è intesa come un’arena per carri armati leggeri e mobili. Sii attivo e agile, avanzando e decidendo in quale direzione si svilupperà la battaglia. Da qui puoi assaltare una base nemica o pressare gli avversari in città, offrendo ai tuoi alleati il necessario supporto del fuoco, mentre distrai l’attenzione dei tuoi avversari.
  • La parte orientale della città è un’area aperta, come una prateria, più favorevole alla difesa che all’offesa. Ci sono punti buoni per i cecchini
  • Sulle estremità nord e sud della mappa troverai posizioni per i cacciacarri – ci sono molti cespugli e luoghi dove ripararsi. Da qui puoi supportare i tuoi alleati.

source: forum.worldoftanks.eu and rykoszet.info

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