World of Tanks Supertest – Prokhorovka Cliff and Ruinberg maps – changes

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source – rykoszet.info

Prokhorovka

Reasons:

  1. The hill was redone due to a strong imbalance in favor of the lower-based team on this front.
  2. It was possible to easily see the team moving up the hill and shoot at players from the center of the map. For this reason, the following changes have been made.

  • La collina è stata rifatta a causa di un forte squilibrio a favore della squadra bassa su questo fronte.
  • È stato possibile vedere facilmente la squadra che si muoveva su per la collina e sparare ai giocatori dal centro della mappa. Per questo motivo, sono state apportate le seguenti modifiche.

Changes in the hill:

  1. A depression was added in the ground so that the team from the upper base could protect themselves from the center of the fire.
  2. A safe place has been added that allows players to shoot at the center of the map (if not spotted).
  3. The bush chain has been reduced and turned so that it is impossible to see the opposing team from there while staying in a safe place. Now active reconnaissance is necessary.
  4. During attacks on the hill of the team from the upper base, if the enemy is noticed in the bushes, the time for the reverse will be longer due to changes in terrain in this area, which should positively affect the support of the team from the upper base from the center of the map.

  1. Una depressione è stata aggiunta nel terreno in modo che la squadra dalla base superiore potesse proteggersi dal centro del fuoco.
  2. È stato aggiunto un luogo sicuro che consente ai giocatori di sparare al centro della mappa (se non individuato).
  3. La catena di cespugli è stata ridotta e ruotata in modo che sia impossibile vedere la squadra avversaria da lì mentre si trova in un luogo sicuro. Ora è necessaria una ricognizione attiva.
  4. Durante gli attacchi sulla collina della squadra dalla base superiore, se il nemico viene notato tra i cespugli, il tempo per la retromarcia sarà più lungo a causa dei cambiamenti nel terreno in questa area, che dovrebbe influenzare positivamente il supporto della squadra dalla base superiore dal centro della mappa.

Slight change:

  • Some trees have been removed to improve targeting.

  • alcuni alberi rimossi per migliorare la mira

Cliff

Reason for redesign:

  • The lower team has a slight advantage over the higher team.

Solution:

  • The time to reach the hill (in zone 5) has been changed for the higher team, balancing the effectiveness of this position with the lower team. The positions in the center of the map have also been balanced for both teams.

  • Il tempo per raggiungere la collina (nella zona 5) è stato modificato per la squadra superiore, bilanciando l’efficacia di questa posizione con la squadra inferiore. Anche le posizioni al centro della mappa sono state bilanciate per entrambe le squadre.
  1.  The ramp to the position of tank destroyers for the higher team was much more difficult than for the lower team. Now the driveway will be easier.
  2. A more direct route will allow medium tanks to get into the hill zone faster.
  3. Observation and fire lines have been cleaned of debris, unnecessary bushes and fences, which will facilitate the fight in motion.
  4. The area in the center has been changed for the higher team. You can now hide behind uneven terrain to avoid fire from a hill. But the vehicle will still be vulnerable if it moves up.
  5. A hill was rebuilt to fire at the center or path and to fight against tank destroyers. Now this position will be as valuable and convenient as its counterpart on the opposing team.
  6. The area in the center has been slightly changed for the lower team. Now it will be more exposed to fire from a hill while driving towards the bushes. In addition, the bushes in the center were moved closer to the lower team to balance this position. The terrain was raised and cover was added to it on the path to the lighthouse for the lower team. This place will allow you to fight against enemies in a higher position.
  7. The cliff has been transformed into a more favorable defensive position, which can be taken if the enemy team responds with fire from a higher position or from the center. This position is similar to its counterpart to the opposing team.
  8. The area was slightly raised for the lower team.
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  1. La rampa per la posizione dei cacciacarri per la squadra superiore era molto più difficile che per la squadra inferiore. Ora il vialetto sarà più facile.
  2. Un percorso più diretto consentirà ai carri armati medi di entrare più rapidamente nella zona collinare.
  3. Le linee di osservazione e fuoco sono state ripulite da detriti, cespugli e recinzioni non necessari, che faciliteranno la lotta in movimento.
  4. L’area al centro è stata modificata per la squadra superiore. Ora puoi nasconderti dietro un terreno irregolare per evitare il fuoco da una collina. Ma il veicolo sarà ancora vulnerabile se si alza.
  5. Una collina fu ricostruita per sparare al centro o sul sentiero e per combattere contro i cacciacarri. Ora questa posizione sarà preziosa e conveniente come la sua controparte nella squadra avversaria.
  6. L’area al centro è stata leggermente modificata per la squadra inferiore. Ora sarà più esposto al fuoco da una collina mentre guida verso i cespugli. Inoltre, i cespugli al centro sono stati spostati più vicino alla squadra inferiore per bilanciare questa posizione. Il terreno è stato sollevato e la copertura è stata aggiunta al percorso verso il faro per la squadra inferiore. Questo posto ti permetterà di combattere contro i nemici in una posizione più alta.
  7. La scogliera è stata trasformata in una posizione difensiva più favorevole, che può essere presa se la squadra nemica risponde con il fuoco da una posizione più alta o dal centro. Questa posizione è simile alla sua controparte per la squadra avversaria.
  8. L’area è stata leggermente rialzata per la squadra inferiore.

Ruinberg

Reasons to redesign:

  • The map shows a growing imbalance in favor of the lower team.
  • As a result of the analysis of the collected statistical data, we want to try the following changes that are aimed at balancing the position of a higher team. However, we want to keep the traditional battle pattern and avoid total symmetry. All changes apply to the city in general.
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  • La mappa mostra uno squilibrio crescente a favore della squadra inferiore.
  • Come risultato dell’analisi dei dati statistici raccolti, vogliamo provare le seguenti modifiche che mirano a bilanciare la posizione di una squadra superiore. Tuttavia, vogliamo mantenere il modello di battaglia tradizionale ed evitare la simmetria totale. Tutte le modifiche si applicano alla città in generale.

Change Plan:

  1. The residential area has been opened to create additional diversity in the streets, paths and positions for the self-propelled guns of the team above. Similar positions are also found in open residential areas for the team from below. Thanks to this, an additional place to fight appeared, and the outdated dead end in the upper left corner of the map was removed.
  2. Damaged building with shooting positions (similar to the one near the lower base).
  3. Instead of building the temple in the center you can find an additional passage with positions for the higher team. This creates new opportunities for the defending team, allowing it to stop the oncoming opponents on the square or fight more distant positions (the traditional isthmus on the square for the lower team has not been removed).
  4. Mounds were added near the edges of the building. Players from both the upper and lower teams can use the first mound in point 4.
  5. The contour of the residential area has been improved to create a side shelf. This allows you to take more positions nearby.
  6. An item has been added to shoot at the lower team’s passage.
  7. Slight change. An obstructed burned vehicle wreck has been removed.

  1. L’area residenziale è stata aperta per creare ulteriore diversità nelle strade, nei percorsi e nelle posizioni per le armi semoventi della squadra sopra. Posizioni simili si trovano anche in aree residenziali aperte per la squadra dal basso. Grazie a ciò, appare un posto aggiuntivo per combattere e il vicolo cieco obsoleto nell’angolo in alto a sinistra della mappa è stato rimosso.
  2. Edificio danneggiato con posizioni di tiro (simile a quello vicino alla base inferiore).
  3. Invece di costruire il tempio al centro, puoi trovare un passaggio aggiuntivo con posizioni per la squadra superiore. Questo crea nuove opportunità per la squadra in difesa, permettendole di fermare gli avversari in arrivo sulla piazza o combattere posizioni più distanti (l’istmo tradizionale sulla squadra per la squadra inferiore non è stato rimosso).
  4. Monticelli sono stati aggiunti vicino ai bordi dell’edificio. I giocatori delle squadre superiore e inferiore possono utilizzare il primo tumulo al punto 4.
  5. Il contorno della zona residenziale è stato migliorato per creare un ripiano laterale. Ciò ti consente di assumere più posizioni nelle vicinanze.
  6. È stato aggiunto un oggetto per sparare al passaggio della squadra inferiore.
  7. Leggero cambiamento. È stato rimosso un relitto di veicolo bruciato.

1 Comment

  1. Carlos Alberto Schmidlin 14 May 2020 10:05

    Wargaming placed stones, fountains and other objects inside the capture base and this causes an endless battle carousel with players running around. When will this that is important be corrected?