World of Warships 0.8.2 – Performance Improvements

Home WarGaming news World of Warships

This patch 0.8.2 brought to us some performance improvements for any type of computers (from old washing machine to new RTX 2080ti!):

  • Fixed an interface issue connected with processing a large number of elements. This was the root cause of single instances of extensive hanging, as well as a series of FPS drops.
  • Fixed the icon update logic for instances of fire and flooding, as well as for damaged module icons. In some cases, the update logic of these had a significant negative impact on performance.
  • texture loading in battle has been disabled, the so-called texture streaming. This change will have no effect on client stability. Streaming will certainly be brought back in the nearest updates.
  • The AA defense effects don’t have any considerable negative impact on performance, and the underlying reason for the problems experienced has been described above (textures loading).

source – wows eu portal


Questa patch 0.8.2 ci ha portato alcuni miglioramenti delle prestazioni per qualsiasi tipo di computer (dalla vecchia lavatrice alla nuova RTX 2080ti!):

  • Risolto un problema di interfaccia connesso con l’elaborazione di un numero elevato di elementi. Questa è stata la causa principale delle singole istanze di estesi blocchi, oltre a una serie di cali di FPS.
  • Risolta la logica di aggiornamento delle icone per le istanze di incendio e allagamento, nonché per le icone dei moduli danneggiati. In alcuni casi, la logica di aggiornamento di questi ha avuto un impatto negativo significativo sulle prestazioni.
  • il caricamento delle texture in battaglia è stato disabilitato, il cosiddetto streaming di texture. Questo cambiamento non avrà alcun effetto sulla stabilità del client. Lo streaming verrà sicuramente riportato negli aggiornamenti più vicini.
  • Gli effetti di difesa AA non hanno alcun impatto negativo considerevole sulle prestazioni e il motivo alla base dei problemi riscontrati è stato descritto sopra (caricamento delle textures).

Comments are closed.