World of Warships ST – the return of Space Warships Intergalactic Games

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source – medium developers blog

Please note that the information in the Development Blog is preliminary.

Battle modes, ships, maps and events, dedicated to April the 1st will be available for testing.

There are 4 new battle modes:

  • Space assault. This mode features different objectives for two teams of 9 players. Attackers should destroy the defenders’ base after taking down the force field generators. Destruction of the generators adds more time for fulfilling the attackers’ main goal. Defending ships are constantly regenerating their HP, and this is improved for each generator or defending ship lost. Attacking ships respawn at their base after being destroyed;
  • Saturn’s rings. This is a tweaked Epicenter: the capturing process of inner caps doesn’t block outer caps from capture by the opposing team. Inner caps bring more points over time when held, so the team that captures them will have an advantage;
  • Binary star. Each team base is located at the enemy spawn, that has a tremendous size. The zones gradually become smaller (until the limit is reached), so teams constantly have to attack not to lose their bases;
  • Torpedo beat. This mode is based on Saturn’s rings. Only destroyers are allowed and there are 5 ships per team. The main weapon for the mode are torpedoes as the main guns work under the AI control like the secondaries. All ships have their maneuverability improved and acceleration/deceleration time lowered. The player who destroys an enemy, and all of the team that loses an ally gets one use of the “Repair party” consumable.

These battles will be fought on 4 space maps: Risus, Ludus, Navis and Appulse which are visually tweaked Estuary, Tears of the Desert, Warrior’s Path and Hotspot.

Only special space ships can participate in the space games (including those from the previous year).

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For taking part in space battles and completing daily missions and directives you will earn the a temporary resource — ironium, which can be exchanged in the Arsenal for patches, themed commanders, camouflages, ships premium account, credits, and most importantly — unique upgrades for tier X ships. You also can get up to 4 missions for doubloons that will reward players with ironium, in case you need more of it.

There are special achievements to earn in the space battles and an option to purchase permanent space camouflages: 9 from last year and 2 new for Hindenburg and Shimakaze. Also, for completing directives of the event, you can get permanent space camouflages for American and French tier VI — IX cruisers: Pensacola, New Orleans, Baltimore, Buffalo, Galissonniere, Algerie. Charles Martel, Saint Louis..


Si prega di notare che le informazioni nel blog di sviluppo sono preliminari.

Le modalità di battaglia, le navi, le mappe e gli eventi, dedicati al 1 ° aprile, saranno disponibili per i test.

Ci sono 4 nuove modalità di battaglia:

  • Assalto allo spazio. Questa modalità presenta obiettivi diversi per due squadre di 9 giocatori. Gli attaccanti dovrebbero distruggere la base dei difensori dopo aver abbattuto i generatori di campi di forza. La distruzione dei generatori aggiunge più tempo per soddisfare l’obiettivo principale degli attaccanti. Le navi in difesa stanno costantemente rigenerando i loro HP, e questo è migliorato per ogni generatore o nave di difesa persa. Le navi attaccanti si rigenerano nella loro base dopo essere state distrutte;
  • Anelli di Saturno. Questo è un Epicentro ottimizzato: il processo di cattura dei cap interni non blocca i cap esterni dalla cattura della squadra avversaria. I cap interni portano più punti nel tempo in cui sono detenuti, quindi la squadra che li cattura avrà un vantaggio;
  • Stella binaria, ogni base della squadra si trova nella progenie nemica, che ha dimensioni enormi. Le zone diventano gradualmente più piccole (fino al raggiungimento del limite), quindi le squadre devono costantemente attaccare per non perdere le loro basi;
  • Colpo di siluro. Questa modalità è basata sugli anelli di Saturno. Sono ammessi solo cacciatorpediniere e ci sono 5 navi per squadra. L’arma principale per la modalità sono i siluri poiché le armi principali funzionano sotto il controllo dell’IA come i secondari. Tutte le navi hanno migliorato la manovrabilità e ridotto il tempo di accelerazione / decelerazione. Il giocatore che distrugge un nemico e tutta la squadra che perde un’alleata ottiene un uso del materiale di consumo “Riparatore”.
  • Queste battaglie saranno combattute su 4 mappe spaziali: Risus, Ludus, Navis e Appulse che sono estuario visivamente ottimizzato, Lacrime del deserto, Percorso del guerriero e Hotspot.
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Solo le navi spaziali speciali possono partecipare ai giochi spaziali (compresi quelli dell’anno precedente).

Per prendere parte alle battaglie spaziali e completare le missioni e le direttive giornaliere, guadagnerai una risorsa temporanea: l’ironio, che può essere scambiato nell’Arsenale per patch, comandanti a tema, camuffamento, account premium per navi, crediti e, soprattutto, aggiornamenti unici per navi di livello X. Puoi anche ottenere fino a 4 missioni per dobloni che premieranno i giocatori con l’ironio, nel caso ne abbia bisogno di più.

Ci sono risultati speciali da guadagnare nelle battaglie spaziali e un’opzione per l’acquisto di camuffamenti spaziali permanenti: 9 dell’anno scorso e 2 nuovi per Hindenburg e Shimakaze. Inoltre, per completare le direttive dell’evento, è possibile ottenere camuffamenti spaziali permanenti per gli incrociatori VI e IX di livello americano e francese: Pensacola, New Orleans, Baltimora, Buffalo, Galissonniere, Algerie. Charles Martel, Saint Louis ..

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